There is a man for everything here - Reisverslag uit Bangalore, India van Jacqueline Bos - WaarBenJij.nu There is a man for everything here - Reisverslag uit Bangalore, India van Jacqueline Bos - WaarBenJij.nu

There is a man for everything here

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

28 Januari 2013 | India, Bangalore

Lieve mensen,

Ik ben na een lange trip aangekomen in India!
De reis begon eigenlijk al zaterdagochtend in de trein. Na Paps en mams uitgewaait te hebben op het vliegveld begon dit avontuur. Alles ging vrij soepel en we waren nog niet opgestegen of de landing in Frankfurt werd alweer ingezet. Hier moest ik overstappen naar een andere terminal. Dit was even lastig, maar ik had al snel een lotgenoot gevonden, een Indiaanse vrouw van 27 die in Amersfoort werkte. Samen gingen we op zoek naar de terminal, onze boarding pass en eten, en zo belandde we uiteindelijk in het vliegtuig naar Delhi. Er was nog even wat stress, want op mn bevestiging van mn online inchecken stond dat het vliegtuig om 9.30 aan zou komen in deli op zondag, maar ik moest om 0.00 uur op zondag al het vliegtuig hebben naar Bangalore. Gelukkig bleek dit een typ-fout te zijn en kwam alles helemaal goed :D. In het vliegtuig kwam een dunne vrouw naast me zitten (precies waar ik op hoopte) en ik mocht bij het raam zitten. Perfect! (als je het huilende kind recht achter me, de irritante man voor me die gelijk zijn stoel naar achteren gooide en het feit dat mn raampje dicht moest en het gebrek aan een fatsoenlijke film allemaal vergeet). We kregen in het vliegtuig heerlijk Indiaans eten en daarbij een schaaltje met groenten. Heel lekker, dus ik begon enthausiast te eten en begon met de sperzieboon. Dit bleek later alleen geen sperzieboon te zijn maar een hele groene peper. Whaha dat was niet écht mijn handigste zet, ik heb mn mond gespoeld met al mn water, maar de komende paar uur in mn mond in brand blijven staan. Geen aanrader! ;)
Aangkomen in India bleek dat we onze baggage opnieuw in moesten checken. Ook hier was ik weer heel even de weg kwijt, maar ook hier hielp had ik snel iemand gevonden die hetzelfde volgende vliegtuig moest nemen. Dus we konden samen op zoek naar de baggage enzo. Op het vliegveld van Delhi stonden we versteld van het aantal werknemers. Voor elk minuscuul ding was er iemand. Als we na de wc onze handen gingen wassen was er iemand die voor ons de tissues pakte om onze handen te drogen, er stond iemand om onze trolly's te geven en weer in ontvangst te nemen toen we onze baggage ophaalden en incheckte, en elke 5 meter stond een mannetje waaraan je de weg kon vragen, en dan brachten ze je waar je moest zijn. Even was er stress toen meneer van de immigratie mijn toeristenvisum zag en vroeg waarom ik naar Bangalore ging en niet naar een stad waar veel andere toeristen heen gingen. Maar gelukkig kon ik mezelf wat tijd geven om een goede rede te verzinnen anders dan voor mn coschap door nog 3 keer te doen alsof ik hem niet verstond. Uiteindelijk heb ik maar verzonnen dat mn vrienden hier al zouden zijn. En hij geloofde het. We zijn in Delhi heel even naar buiten gegaan om alvast wat India te zien. We zagen niet veel meer dan een aantal bussen, een muur en een paar hoge gebouwen, maar mij werd het wel duidelijk dat ik mijn illusie dat Idia hetzelde zou zijn als Nepal kon laten varen. Alleen dit ene stukje was al meer ontwikkeld dan ik in heel Nepal gezien had.
Uitendelijk kwamen we aan in Bangalore, mijn bestemming voor de eerste paar dagen. Ik en het Duitse meisje dat ik had ontmoet in Delhi wisten niet goed wat de beste manier was om van het vliegtuig te komen waar we wilden. Ik had al een hotel geboekt in Bangalore, zij wilde naar Mysore waar haar (Duitse) vriend woont. Uiteindelijk gingen we met de bus, maar moesten we binnen 5 seconden beslissen welke bus, anders zou hij wegrijden. Toen is zij meegegaan naar mijn hostel om de volgende dag naar mysore te gaan. We gingen met de bus, dit was veruit het goedkoopst. Vanuit de bus konden we al vrij veel van de stad zien; het hostel lag helemaal aan de andere kant van de stad. Vanaf de bus moesten we nog een stukje met de riksa dit was echt fantastisch het is zo'n soort fietstaxi, maar dan een scooter in plaats van een fiets, dus het gaat wat harder. Uiteindelijk kwamen we aan bij het hotel. Hier bleek echter dat mn reservering gecancelled is omdat het Nederlandse bedrijf het geld niet zou hebben gegeven aan de Indiërs. Na flink wat geruzie, ik die bevestigingsmails van mn booking laat zien en bellen naar een nummer die niet bestond gaven we het maar op, en besloten we toch naar Mysore te gaan. Dan kon ik ook voor een nacht blijven slapen bij de Duitser; Kasper. We liepen de straat uit van het hotel, en het was echt bizarro, we zagen namelijk een mc donalds, maar dat niet alleen, eigenlijk waren alle grote fastfood ketens aanwezig, maar ook winkels als Vero Moda. Nooit verwacht die winkel te zien in India, vooral omdat hij er precies hetzelfde uit zag, en zelfs dezelfde muziek draaien (die in niets lijkt op de normale muziek uit India ;) . Na deze shock gingen we weer de riksa in om de rest van Bangalore dan maar vanuit dit ding te bewonderen. Aangekomen bij het busstation stond de bus naar Mysore net op het punt om te vertrekken, dus kwam goed uit. Uiteindelijk kwamen we aan in Mysore, vanwaar we in een riksa naar 'coconut' moesten om daar die Kasper te ontmoeten en naar zijn huis te gaan. Ik vond dit een nogal lugubere plek om uit te stappen, en was moe (was immers al 36 uur onderweg), maar het kwam allemaal goed, die Kasper kwam aan en we kwamen aan bij zijn huis, waar hij voor mij in de gang een bedje had staan (dat bed leek helaas wel op een bed in Nepal; superdun matras), maar ik kon overal slapen. Kasper was een enorme hippie die wel heel erg van wiet hield, maar hij werd er zo loom en langzaam van dat het me niet onveilig voor mij leek dat hij dat rookte. Na wat dubieuze thee besloot ik maar te gaan slapen. Heerlijk!
UIteindelijk werd ik pas laat wakker, dus na een koude douche was het tijd om mn veel te zware tassen weer in te pakken en op zoek te gaan naar een hotel meer in het centrum van Mysore. Aangezien het Palace de grootste toeristische trekpleister hier is, en er veel hotels omheen zijn leek het me een goed plan hier een hotel te zoeken en dus koos ik er een uit mn lonely planet die wifi had, zodat ik wat van me kon laten weten aan de buitenwereld ;) Ook dit ging weer vrij soepel. Ik verliet Kasper's huis op zoek naar een Riksa, maar er stond alweer een bus klaar voor vertrek richting the Palace. Ik geloof dat Karma mij goed gezint is hier ;) Met de zware tasse, en lonly planet in de hand ging ik op zoek naar dit hotel. Was echter wat verder lopen dan verwacht. Ik dacht dat ik misschien die verkeerde straat in was gelopen, dus vroeg aan een jonge man de weg. Hij vertelde mij dat het hotel waar ik naar vroeg heel duur was en dat hij een beter, goedkoper hotel wist. Ik ben hem maar gevolgd, kijken kwam immers geen kwaad? Hij had inderdaad gelijk, de kamers waren iets goedkoper, gratis wifi, warme douche, zacht bed en een dakterras, waar ik nu trouwens op zit. Dus toch maar besloten om voor dit hotel te gaan. Ik kreeg een kwartier om me op te frissen, en toen nam hij me mee naar een lokale markt waar hij veel vertelde over de gebruiken hier en het voedsel. ik heb verschillende dingen geproefd, maar weet eigenlijk niet eens meer wat het was (één ervan was Indiaanse popcorn). Ook kreeg ik een bloemenkrans van lelies op mn hoofd. Deze zouden werken tegen depressie (waarschijnlijk is het nog steeds aan me te zien dat ik er zo'n lange trip op heb zitten ;))
Ook bracht hij me naar een soort winkeltje waar ze helende oliën hebben. Ik als geneeskundestudent was misschien iets te sceptisch, maar was wel leuk om te zien en rook allemaal erg lekker. Natuurlijk kreeg ik alle oliën gelijk op me gesmeerd en nu ruik ik dus naar 10 verschillende oliën ;) maar ik krijg iig geen reuma meer, spierpijn, artrose, eczeem, hoofdpijn, muggenbeten, depressie, problemen met de spijsvertering en alle andere leed dat je kan verzinnen. Dus dat is een fijn begin van mn reis :) Ook werd ik daar uitgenodigd voor hun lunch, dus de eerste chapati, dall, beef en rijst zijn binnen, was heerlijk! Natuurlijk was er geen bestek, maar deze mannen hebben me geleerd hoe rijst te eten met handen (nouja, 1 hand de linker hand is niet bedoeld om mee te eten).
Ook bracht hij me naar een winkel met allemaal dingen van zijde, best leuk, maar het is niet echt het weer voor een warme sjaal hier, en een dunne, luchtige sjaal heb ik al van mn lieve vriendinnetjes in maastricht gekregen, dus het was nogal een gedoe om de beste man te overtuigen dat ik eigenlijk niets wilde kopen. Hierna zou ik nog naar de palace gaan, maar het was al half vijf en het gaat zes uur dicht, dus dat wordt het plan voor morgen (ik ben hier toch drie dagen eerder dan verwacht, dus alle tijd!). De rest van de middag heb ik lekker doorgebracht op het terras van het hotel. In de zon in mn korte broek :) Heerlijk.

Ik zal proberen wat foto's te plaatsen (ookal heb ik er nu dus nog niet echt veel ;))

  • 28 Januari 2013 - 14:17

    Leslie:

    Wat fijn dat je goed bent aangekomen! En al heel wat meegemaakt meteen, belooft wat voor de rest van de 2 maanden!;) Wel beetje jammer van die reservering, ga je er een melding van maken (weet niet hoeveel je eraan kwijt was)? Misschien iets voor Radar.:P
    Geniet ervan lieve Jacqie! xx

  • 28 Januari 2013 - 15:47

    Jacqueline:

    Jacq, klinkt allemaal super!! Heel fijn dat de reis zo goed is gegaan en je meteen al allemaal buddies hebt gemaakt :). Geniet er lekker van,liefs!!

  • 28 Januari 2013 - 18:04

    Pa En Ma:

    Jij hebt ook altijd geluk ;-) zo te zien zit je heel wat luxer dan in Nepal .
    Hartstikke leuk verslag! Ga zo door en hou je taai. X

  • 28 Januari 2013 - 19:13

    Anne:

    HaaaJacq! Superfijn om te horen dat je er veilig bent!! Goed verhaal haha Een primastart van je reis denk ik zo. Ik ga je volgen! ENJOY!! XX

  • 28 Januari 2013 - 22:55

    Wim Mieke En Sanne:

    hallo nichtje,nou jij vergeet nooit meer hoe een groene peper eruit ziet en smaakt !wij moeten helaas nog even wachten hier op het mooie weer,lijkt wel herfst met al die regen en wind !een fijne tijd daar

    groeten,wim mieke en sanne

  • 29 Januari 2013 - 19:24

    Aline:

    Veeettt Jacqie:D goed om te lezen dat alles (op een pietsie stress na haha) goed gaat; goed Karma indeed ;) en ik stuur je nog wat extra positieve vibbeess voel je ze? geniet ervan, ben benieuwd naar je volgende verslag! xxx

  • 30 Januari 2013 - 21:53

    Marian V. Diemen:

    Hoi meisje! Wat een mooi en leuk verslag. Met de foto's erbij kon ik echt een beetje mee(be)leven.
    Eet niet meer van die rare dingen! Dikke kus,Marian.En SUCCES!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Actief sinds 20 Juli 2011
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 14186

Voorgaande reizen:

15 Juli 2014 - 29 September 2014

Reizen en co-schap in Zuid Afrika

26 Januari 2013 - 23 Maart 2013

Coschap Dermatologie in Zuid India

24 Juli 2011 - 04 September 2011

Vrijwilligerswerk Nepal

Landen bezocht: