Chaos alom - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jacqueline Bos - WaarBenJij.nu Chaos alom - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jacqueline Bos - WaarBenJij.nu

Chaos alom

Door: jacquelinevdbos

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

25 Juli 2011 | Nepal, Kathmandu

Nou, ik zal maar gelijk beginnen met de mededeling waar paps en mams (en misschien de rest ook wel ;)) op zitten te wachten: Ik ben in Katmandu aangekomen! De reis is verder op een klaar probleempjes na prima verlopen en ik heb me volop verbaasd en genoten. Ze hadden in het toestel van Frankfurt naar Delphi (India) een geweldig filmpje vantevoren dat je de condooms die je tijdens de reis gebruikte niet zomaar door de wc mocht spoelen (vond ik heel grappig, maar suffe muts naast me niet geloof ik, kreeg geen reactie toen ik er een grapje over maakte) maar goed ze hadden ook een camera op de neus van het vliegtuig, om het opstijgen (en vooral de chaos op de opstijgbaan (is dat een woord?) extra spannend te maken, nu konden we namelijk goed zien dat we bijna (misschien viel het wel mee, maar het leek bijna) op een ander toestel in reden.. maar et is allemaal goedgekomen. Ik heb lekker de hele nacht uit het raam gestaard, en ik zag vooral een grote zandbak,.. vraag me nog steeds een beetje af boven welk land we toen waren.. maar iig zijn we daarna veilig in India geland. Het vliegveld daar had tapijt op de vloer inplaats van het marmer bij ons, en de stewardessen waren in een indiaanse klederdracht zeg maar.. was een ervaring! een nog grotere ervaring kwam toen we moesten inchecken voor de vlucht naar Katmandu. Ik werd namelijk 3x heen en weer gestuurd, maar niet echt geholpen, en toen ik gewoonopnieuw achter in de rij ging staan, in de hoop dat zeme niet meer zou herkenen en ik mn verhaal vanaf het begin opieuw zou mogen doen, was er ineens geen verhaal meer nodig enkon in zo mijn boardingpass krijgen.. het blijft vreemd. Toen bleek echter wel dat mn backpack niet in India was. Dus toen was het even stressen.. maar binnen 10 minuten hadden zo hem gevonden: hij was gewoon al in Katmandu aan het chillen.. dus toen ik in Katmandu aankwam was mn rugzakje er ook :D Het vliegveld van Katmandu was heel raar.. het ziet er helemaal niet uit als een vliegveld.. maar toen ik naar het hotel gereden werd, zag ik dat er wel meer dingen zijn in Katmandu die er raar uitzien. Op de weg is het een chaos. Mensen rijden met 5 auto's naast elkaar, terwijl de 'weg' (zo mag je het eigenlijk niet noemen, dat zandpaadje) tocht echt maar 2 rijbanen heeft. Maar we hebben het overleefd. en omdat iedereen zo chaotiosch rijd ga je ook niet hard, dus ik dacht, ach als we botsen hebben we hoogstens een deuk.. Op straat is het ook een chaos overal mensen, koeien, apen (ja mam, apen!) en vooral in dit deel van de stad (toeristendeel) echt een miljoen reclameborden, als je rustig loopt kan je ze niet eens lezen.. ik zal straks een foto maken ;)
verder is het hotel niet zo mooi als het op de site leek, maar ach.. het had een douche die na 10 min al(?) warm was en ik heb een bed dat keihard is maar dat maakt niet uit want ik ben toch gesloopt van de reis!
Morgen ga ik verder de stad verkennen, de man die me oiphaalde raadde me het museum rond hun 'witte huis' aan, dus daar ga ik denk ik even koekeloeren! Nu eerst hopen dat ik kwa prijs het goede internetcafe gekozen heb (hebben ze natuurlijk nergens staan) en daarna even wat eten scooren (ik denk dat ik kwa eten mn plaats gevonden heb! het Indiaanse eten was zelfs in het vliegtuig lekker.. enja als de vliegtuig-versie al lekker is...)

liefs!

  • 25 Juli 2011 - 14:03

    Jacqueline S:

    YES je bent er!! Gelukkig was je backpack al op in Katmandu :). Heel veel plezier morgen met het verkennen van de stad en succes met de chaos ;), liefs!

  • 25 Juli 2011 - 18:40

    Ma En Pa:

    blij, dat je goed aangekomen bent. Wel een foto van de aapjes plaatsen..
    We vinden het nog steeds ontzettend stoer, dat je dit avontuur helemaal alleen aandurft... xxx

  • 26 Juli 2011 - 12:36

    Wim Mieke En Sanne:

    we kregen van je moeder deze site doorgebeld;leuk om je zo te volgen in dit grote avontuur,dat het een mooie en interessante leerzame ervaring voor je mag worden,we wensen je het allerbeste daar,enne plaats zoveel mogelijk foto´s en filmpjes;we zijn erg benieuwd! groetjes uit Holland......wat klinkt dat ver weg zeg!

  • 29 Juli 2011 - 10:35

    Leslie:

    Wat een leuke verhalen allemaal! ;) Gelukkig heb je het allemaal overleefd..! En we willen foto's zien!! :P Ben wel benieuwd naar die openbare exotische dierentuin en alles wat je gaat meemaken natuurlijk! Heel veel plezier iig en ben beniewd naar je volgende verhaal! :)
    Liefs xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Actief sinds 20 Juli 2011
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 14180

Voorgaande reizen:

15 Juli 2014 - 29 September 2014

Reizen en co-schap in Zuid Afrika

26 Januari 2013 - 23 Maart 2013

Coschap Dermatologie in Zuid India

24 Juli 2011 - 04 September 2011

Vrijwilligerswerk Nepal

Landen bezocht: