Aangekomen in Pokhara! - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Jacqueline Bos - WaarBenJij.nu Aangekomen in Pokhara! - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Jacqueline Bos - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Pokhara!

Door: jacquelinevdbos

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

29 Juli 2011 | Nepal, Pokhara

In katmandu vregik in het hotel dat ik sight seeing wide gaan doen, en de meneer daar wam gelijk met een kaartaan met daarop alle plekken die ik moest zien en een mannetje van het htel zou me wel naar alle plekken brengen.. dus voor 20 euro werd ik kriskras door Kathmandu gereden en heb ik de 'monkey-temple' gezien en nog wat andere tempels en bouddistische en hindoeistischebelangrijke plaatsen. Was echt super leuk. Onderweg had het mannetje ook nog even zijn zusje pgehaal dus, ik kreeg er ook gelijk gezelschap bij! 's avonds Ging ik p zoek naar eten, mAaar durfde nogsteeds niet naar de andere straat, bang om te verdwalen! Toen kwamen er opeens twee Pakistanen naast me lopen, ze leken me wel gezellig en betrouwbaar, dus we besloten met zijn 3en te gaan eten. Toen we op weg warenkwam ik opeens Simone tegen. Echt super leukom haar daar tezien! we zijn toen met zijn 5en op zoek gegaan naar eten (2 Pakistanen, ik en Simone en de vriendin waarmee zij was) We hebben uiteindelij Pizaa gegeten (niet heelNepalees, maar dat ga ik toch nog genoeg eten..
De volgende dag was het tijd voor de busreis. IKwas door de lonely planet-reisgids nogal banggemaat voord bus,. omdat daarin staat dat het niet veilig is. Maar de toch viel; reuze mee! Ik Was toen voor het eerst wel lang'echt alleen, dat was watmindr leuk, maar toen ik aankwam in Pokhara stonden daar Binod en twee leuke Nederlandse meiden op me te wachten! Ze zijnecht super gezellig! Willeke en Evelien heten ze. We gingen gelijk naar het weeshuis. Het was veel kleiner dan ikme had voorgesteld en d geur deed me een beetje aan introkamp bij saurus denken, maar de kinderen zijn echt super lief en leuk!
erna naar het gastgezin,. was ook super spannend! maar ookditzijn super lieve mensen, en k kan echt niet zeggen dat ik hier in primitieve omstandighedenmoet leven. Ik heb een kamer die groter is dan mijn eerste kamertje in maastricht en een eigen douche en ze koken heerlijk voor me, ik word helemaal volgepropten verwend. Ik heb het dus bijna luxer dan in Maastricht hier!
Gister (op de 2e dag in Pokhara dus) mochten de twee andere meiden blijven eten, en ze zijn ook blijven slapen want het was laatenregende: oftewel geen taxi te krijgen! Was heel gezellig!
Vanavond ben ik uitgenodigd bij het gastgezin van de andere twee meiden (ze slapen samen bij 1 gastgezin) dus dat is super gezelig! Envanavond gaan we uit in Lakesite: het toeristendeel.

Leuk dat ik zoveel reacties uitNLkrijg! ik zal de volgende keer proberen wat foto's te plaatsen!

(sorry voor de typfouten trouwens, maar toetsenbord is hierniet optiaal)

  • 29 Juli 2011 - 06:23

    Pa + Ma:

    Nu gaat het pas echt beginnen ;-)
    Veel plezier daar... xxx

  • 29 Juli 2011 - 06:26

    Mams:

    Wat een avontuur, fijn dat de bestemming meevalt .en de kinderen super lief ! leuk dat je er zoveel tijd aan besteed om een verslag te maken we kijken er iedere dag naar uit......... maar doe rustig aan belangrijkste is dat we weten dat het goed met je gaat ;-) liefs Mams

  • 29 Juli 2011 - 09:16

    Wim Mieke En Sanne:

    wat een verhalen zeg !ideetje om er later een boek over te schrijven enne gauw foto´s erop zetten hoor en je eigen toetsenbord voortaan maar meenemen;véél plezier daar en we horen wel weer van je, groetjes uit het groene hart

  • 29 Juli 2011 - 09:21

    Cees Ravensbergen:

    Hoi Jacqueline,
    Wat een belevenissen allemaal.
    Fijn dat je veilig op je bestemming bent aangekomen. Het is leuk je reisverslag zo te kunnen volgen. Misschien wat foto's zou ook de beeldvorming ten goede komen. Zelf ben ik weer een beetje mobieler na mijn liesbreuk operatie.
    Ik kreeg nog een kaart van ouders (lief van hun) Ik wens je een goeie tijd en zal zeker je reisverslag volgen.
    Groetjes, Cees.

  • 02 Augustus 2011 - 07:24

    Aline:

    Klinkt allemaal fantastisch:D heel leuk dat je zo'n lieve gastfamilie hebt. Geniet ervan! xxx

  • 02 Augustus 2011 - 07:58

    Jacqueline Van Den Bos:

    Het lukt nog niet helemaal om de foto;s te plaatsen.. maar zal het later nog een keer proberen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Actief sinds 20 Juli 2011
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 14178

Voorgaande reizen:

15 Juli 2014 - 29 September 2014

Reizen en co-schap in Zuid Afrika

26 Januari 2013 - 23 Maart 2013

Coschap Dermatologie in Zuid India

24 Juli 2011 - 04 September 2011

Vrijwilligerswerk Nepal

Landen bezocht: