Happy wedding Birthday! - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Jacqueline Bos - WaarBenJij.nu Happy wedding Birthday! - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Jacqueline Bos - WaarBenJij.nu

Happy wedding Birthday!

Door: jacquelinevdbos

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

05 Augustus 2011 | Nepal, Pokhara

kijk, een titel met twee vliegen in een klap! Eerste is natuurlijk voor papa en mama de 10e (beetje vroeg maar denk niet meer dat ik voor de 10e nog achter een computer kan kruipen.. en de tweede is voor het feestje dat mijn gastgezin gister thuis had! Het was dus hun trouwdag en Arjun (de 'papa' van mijn gastgezin) wilde graag een surpriseparty gegeven voor Kiran (de 'mama') dus na veel gefluister om de dingen af te spreken de afgelopen dagen gingen we gister aan de slag om de party voor te breiren! de zussen van Kiran gingen koken (Arjun kan, zoals het een echte Nepalese man beaamt alleen maar kip klaarmaken) en de decoratie was mijn 'department'. Ik had wat balonnen gekocht, maar heb echt geen idee waar je hier in Pokhara slingers en andere versiersels kon kopen, maar gelukkig had Arjun daar allemaal voor gezorgd! dus ik kon aan de slag met qruepe-papier (schrijf je dat zo?) slingers en de balonnen. Arjun had ze ook gekocht, dus het waren er heeeeul veel! Toen was het wachten op Kiran, terwijl al de (voor mij natuurlijk vreemde) familie en vrienden binnenstroomden.. ik ging maar even op mn kamer boek lezen. Toen ze er was, en ik dus mn kamer uit kwam, bleek het kleine feestje er een te zijn met bijna 30 mensen..Die mij allemaal aanstaarden omdat ik er natuurlijk zo anders uit zie. Arjun had speciaal voor mijn wijn gekocht, dus toen ik aan de vrouwen in de keuken vroeg of ik ze kon helpen zeiden ze dat ik kon helpen door wijn te drinken. Dus ik maar weer naar de woonkamer waar alle mannen rond een tafelkleed op de grond zaten, rum met cola te drinken. Mijn glaasje wijn stond al klaar dus ik ging er maar bij zitten. Ondertussen kregen de mannen allemaal een bord met kip (die van Arjun), en ik dus ook. Toen we al best een tijdje aan het eten en drinken waren kwamen de vrouwen er pas bij in de woonkamer, maar ze gingen in een aparte kringzitten samen met de kinderen, en aten rijst ipv de kip die wij aten.. zoals je al begrijptvoelde ik me een beetje misplaatst in de 'mannenkring'.. Maar hield mezelf maar gewoon voor dat het de 'alcohool-drinkers-kring' was, of de ' ik ben langer dan 1.55m-kring'. Bovendien konden de mannen, in tegenstelling tot de vrouwen wel engels. Niet dat ze dat veel deden, alleen om te zeggen dat ik sneller mijn wijn leeg moest drinken. En ik heb die avond een paar keer de vraag gekregen of vrouwen in Nederland ook nagellak dragen (ik had de fel roze op), ze dachten namelijk dat alleen nepalese vrouwen dat deden..
Maar dat Nederlandse vrouwen nagellak dragen was niet de enige shock die de Nepalesen ervoeren die avond. De dag ervoor was er namelijk een nieuwe vrijwilliger uit NL aangekomen, Roy heet hij, is 27 en heel aardig! Maar zijn ouders komen uit Sri Lanka, dus hij lijkt een beetje op de Nepalezen. Toen hij binnen kwam op het feest, wilde de mensen niet geloven dat hij uit Nederland kwam. 'datkan toch niet, hij is niet blank en heeft donker haar!' Probeer de Nepalezen die vaak niet eens hun stad verlaten maar uit te leggen dat er in NL mensen uit allerlei verschillende landen wonen!

Verder is alles hier nogsteeds top! (Was dit het zinnetje waar je op zat te wachten, mam?) Heb me ook in kunnen schrijven voor alle vakken van 3e jaar geneeskunde, dus geen zorgen meer op de achtergrond :D
En we hebben gehoord dat de Nepalezen nu al verwachten dat het regenseizoen bijna over is! Vanuit Pokhara kan je namelijk tijdens het regenseizoende bergen van de Hymalaya niet zien omdat er wolken voor hangen, en het is nu al twee ochtenden achter elkaar dat ik de bergen wel heb gezien! dus dat is heel goed nieuws. Nu moet ik zeggen dat de regen vaak wel verkoelend was, en de zon hier zo fel is dat ik binnen 10 min al verbrand,.. maar zon blijft beter dan regen! ziet alles er toch een stuk mooier uit!

Dit weekend (tot dinsdag) gaan we met alle vier de vrijwilligers naar Chitwan, dat is een National Park, waar we op olifanten gaan rijden en wilde dieren gaan zien! Super veel zin in! En nu ga ik weer naar het weeshuis, we gaan Pannenkoeken bakken voor de kinderen omdat het de laaste dag van Eveline (een andere vrijwilliger dus) is..

  • 05 Augustus 2011 - 08:41

    Jacqueline S:

    Haha nice Jacq in de mannenkring! Ik zie het al helemaal voor me ;).
    Hopelijk komt de zon de komende tijd wat meer door. Heel veel plezier in Chitwan en met het pannenkoeken bakken vanmiddag ;), liefs!!

  • 05 Augustus 2011 - 10:00

    Aline:

    Hilarisch! ik zie je al zitten tussen de mannetjes in haha. Heel veel plezier dit weekend! Klinkt supervet:D
    Liefs

  • 05 Augustus 2011 - 10:00

    Aline:

    haha zag net pas de reactie van jacq;p hoe dol!

  • 05 Augustus 2011 - 11:47

    Mams:

    Ben inderdaad blij dat alles top gaat.
    Ook dat het nu met het 3e jaar weer goed is gekomen met geneeskunde.
    hebben we daar inderdaad geen zorgen meer over.
    Wel leuk wilde dieren gaan bekijken, maar op olifanten rijden.........
    Maar jij durft dat wel , spannend hoor .
    Veel plezier maar weer en tot de volgende verslag .
    Liefs Mams.

  • 05 Augustus 2011 - 12:04

    Mams:

    O ja , bijna vergeten maar jij niet ! Goed en leuk dat je aan onze trouwdag hebt gedacht ! We zullen met een wijntje proosten ;-)

  • 05 Augustus 2011 - 14:07

    Wim Mieke En Sanne:

    hoi Jacqueline,als het niet zo ver was hadden we even een paar pannekoeken meegegeten,nu verwachten we onderhand wel foto´s van je......wellicht na het weekend na de olifantenrit?!!

    groetjes en véél plezier daar

  • 05 Augustus 2011 - 18:36

    Malou:

    Jacq!
    Haha heb ik telkens gewacht of je wel levend was aangekomen, zag ik je mail en zie ik hier nu alles! Heb even de tijd genomen natuurlijk om alles te lezen, en t klinkt allemaal echt super!!
    Ik zie je all helemaal 'misplaatst' daar in die mannenkring zitten haha.
    Veeeel plezier nog in t national park (en de rest van de reis of course)
    xxx

    PS fijn dat je t 'genieeeet' op de achtergrond hoort (ook al lijkt het me zo overbodig ;)

  • 06 Augustus 2011 - 16:37

    Heleen:

    Jacq!!! :) Haha wat een leuke en grappige verhalen, je maakt wat mee zeg! Ik kwam er vanmiddag pas achter dat je een blog schrijft.. oeps.. Dus alles natuurlijk meteen doorgelezen, en wat klinkt het super!! Ben blij dat je het zo naar je zin hebt :) Ik blijf je blog iig trouw volgen vanaf nu, hopelijk nog veel meer vrolijke en avontuurlijke verhalen! :) liefs en geniet ervan!!

  • 07 Augustus 2011 - 21:28

    Cees Ravensbergen:

    Hoi Jacqueline, je maakt heel wat mee.
    Ik ben benieuwd wat je in het nationaal park aan wilde dieren zal zien.
    Deze reis is in ieder geval een blijvende herinnering voor later.
    Veel plezier. M.vr.gr. Cees.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Actief sinds 20 Juli 2011
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 14174

Voorgaande reizen:

15 Juli 2014 - 29 September 2014

Reizen en co-schap in Zuid Afrika

26 Januari 2013 - 23 Maart 2013

Coschap Dermatologie in Zuid India

24 Juli 2011 - 04 September 2011

Vrijwilligerswerk Nepal

Landen bezocht: