Uw olifant staat op u te wachten! - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Jacqueline Bos - WaarBenJij.nu Uw olifant staat op u te wachten! - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Jacqueline Bos - WaarBenJij.nu

Uw olifant staat op u te wachten!

Door: jacquelinevdbos

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

08 Augustus 2011 | Nepal, Pokhara

Na het weekend ingewijd te hebben bij de 'buzzy bee' met coctails, en een slaapfeestje bij het gastgezin bij de andere vrijwilligers, was het om 5.30(!) tijd om op te staan! we kregen nog snel een ontbijtje, en toen een taxi naar de bus, waar we de komende 5 uur in door zouden brengen. Gelukkig was ik erg moe, dus kon lekker slapen in de bus! Toen we aankwamen in Chitwan werden we weer gelijk omringd door 1000 taxichauffeurs die ons naar hun hotel wilde brengen. Gelukkig hadden we de avond ervoor in de buzzy bee iemand ontmoet (Baptiste, hij zat in Katmandu bij Simone in hetzelfde gastgezin) de ook al in chitwan geweest was, en ons een hotel kon aanraden. Toen we daar aangekomen waren, zag ik een Nepal zoals ik het me had voorgesteld: huisjes van klei met rieten dakjes van 5vierkantemeter. In het resort waar wij terecht gekomen waren zag het er echter super mooi uit! echt geweldig! na wat onderhandelen over de prijs hadden we een mooi bedrag afgesproken en hadden we een mannetje die ons overal mee naartoe zou nemenm,.. hij kwam ons zelfs wakker maken super fijn! Het huisje vanbinnen was echt top! er was een airco, zachte bedden en een warme douche! na wat uitpakken en douchen stond onze lunch klaar: totaal niet Nepalees, maar wel prima..we hebben de rest van de dagen hier niets nepalees meer te eten gekregen.. na het eten zouden we om drie uur gaan wandelen, maar al veel eerder kwam het mannetje aangerend, er waren namelijk neushoorns gezien! snel moesten we onze spullen pakken en gaan! Het zien van de neushoorn was wat minder spectaculair dan we gehoopt hadden, de neushoorn was namelijk zo ver, dat het net zo goed een koe had kunnen zijn; ik had het verschil niet gezien.
erna zijn we doorgelopen naar de government-olifanten. Die waren echt super leuk om te zien! We mochten er zelfs een aaien! De huid van een olifant voelt echt heel raar aan! Helemaal blij dat6 we een olifant gezien hadden liepen we vervolgens door om een korte wandeling door de jungle te maken, we zagen toen een aapje en wat badderende olifanten. de paden waren door het regenseizoen niet echt bewandelbaar, maar vergeleken met wat mijn all stars de volgende dag mee zouden gaan maken was dit nog niets!
De volgende dag (zondag) gingen we op een olifant door de jungle. Dit was waar we (of iig ik) voor gekomen waren! En we waren dan ook heel blij toen ons gezegt werd dat de olifant voor ons klaarstond! We konden met zijn vieren op de olifant, op een soort houten plateau, en er zat een man in zijn nek die de olifant'bestuurde'. Was al heel leuk om op de olifant door het dorpje te lopen. Wat wel een beetje dubbel was, was dat de man die hem bestuurde een houten stokje in zijn hand had, waarmee hij de olifant soms sloeg.. Wij denken wel dat door onze reactie op het slaan de man wat minder ging slaan (hij hief best vaak het stokje om te gaan slaan en deed het toen toch maar niet meer) voor we de jungle in gingen zagen we dat er nog heeeeeel veel andere mensen op olifanten waren die ook de jungle in gingen, en dus gingen we in een lange toeristen stoet, dat was toch wel jammer. Gelukkig week onze gids best vaak van het pad af, en dan waren we toch nog even 'alleen'. We zagen een aapje (heel hoog in de boom) en pauwen, herten en een beertje. Toen werd er ineens door een van de andere gidsen geroepen dat er een neushoorn gezien was! Onze gids was heeeeel fanatiek, en we gingen in galop op de neushoorn af..we haalden ondertussen een paar olifanten in, en gingen helemaal niet meer over het olifantenpad, maar dwars door alle struiken., dat was nog wel het gaafste deel van de olifantentocht, die race naar de neushoorn! Uiteindelijk hadden we hem gevonden. Het bleek een mamaneushoorn te zijn met haar kleintje! Super liefs! was wel zielig al al die olifanten die veel later kwamen dan wij (Muahaha) de neushoornen helemaal omsingelden. na het zien van de neushoorn was het weer tijd om terug te gaan, oof nu weer koos onze gids heel vaak een eigen pad, ipv het vaste pad, wad heel erg leuk!
Toen we weer terug aankwamen in het resort zouden we gaan kijken naar het badderen van de olifanten. Toen ze aankwamen zagen we echter dat er meisjes op de rug van de olifanten zaten tijdens het badderen. Wij waren natuurlijk gelijk jaloers en wilden ook! Onze gids zei dat er krokodillen in dat water zwommen, dus we konden het maar beter niet doen.. Maar bij de meisjes zag het er echt niet gevaarlijk uit, en toen er een nieuwe olifant aankwam met een man erop die vroeg of wij mee wilde met de olifant het water in, bedachten we ons geen moment en rende we naar de olifant toe. Dat was echt veruit het vetste van wat ik tot nu toe in Nepal gedaan heb! was echt super leuk om op de rug van de olifant te zitten zonder zadel oid, hij spoot ons steeds nat met water uit zn slurf, en op een gegevenm moment bedacht de olifant dat hij wel zin had om in het water te rollen; toen vielen we er even af, en waren we dus aan het zwemmen met de olifant!erna weer snel erop en na nog wat gespetter met het water hadden wij de ervaring van ons leven gehad!
Na de luch gingen we kanoen. We mochten niet zelf peddelen, maar werden eigenlijk gewoon rondgevaren in een bootje. Toen zagen we dat onze gids wel gelijk had over de krokodillen; binnen 10 minuten hadden we een stuk of 4 krokodillen gezien! verder zagen we nog wat vogeltjes en weer een hert. Toen gingen we nog door de jungle wandelen. Het regende lekker, dus de paden waren vooral moddelplassen, dus binnen no-time waren mn all stars bruin ipv felgroen... maar ach, je kan ze vast wel wassen?! we zagen niet echt dieren tijdens de wandeltocht, want we moesten echt naar de grond kijken om niet uit te glijden. maar was wel leuk om door de jungle te wandelen! erna hebben we baby-olifantjes gezien en 's avonds zijn we naar eeen voorstelling geweest waar ze de dansen van de inheemse bevolking lieten zien dat was best leuk!
Maandag hadden we een dag die veel minder volgepland was met activiteiten, maar zijn we gaan fietsen door de dorpjes met alle inheemse mensen! was heel leuk!

Maar het badderen met de olifanten was wel het absolute hoogtepunt!

ps heel leuk om jullie reacties te lezen!
pps. het lukt me niet om foto's op te loaden, daar is het internet hier echt te langzaam voor, dus ik zal ze we laten zien als ik in NL ben!

• 08 Augustus 2011 - 10:04

Aline:

Oooh waaaauw heeel gaaf! ben superbenieuwd naar je foto's:D enjoy!!

• 08 Augustus 2011 - 10:33

Jacqueline S:

Super vet Jacqie!!! Echt cool dat je op een olifant in galop hebt gezeten (je had geluk met je fanatieke gids :)) en daarna met ze gezwommen hebt! Ik zie inderdaad een soort jungle-book taferelen voor me als ik er aan denk :D, cool! Pas maar wel op voor die krokodillen he ;). Nog veel plezier en heel veel liefs uit Maastricht!xJacq

• 08 Augustus 2011 - 12:47

Pa:

Moeten we je dan voortaan maar Mowgli (van junglebook) noemen?
    Gaaf hoor, die avonturen ;-p

• 08 Augustus 2011 - 13:13

Mams:

Weer een superleuk verhaal neergezet !
    Begin al een beetje jaloers op je te worden , i.p.v. dat ik het hier lekker rustig heb :-)
    Een avontuur dat je nooit meer zult vergeten , vooral met die olifanten niet.
    Heel erg leuk / lief dat je vanuit de jungle gebeld hebt naar Nederland .
    Ongelooflijk dat dat kan !
    Zet hem op, en tot het volgende verhaal/verslag. liefs , Mams.

• 08 Augustus 2011 - 17:34

Wim Mieke En Sanne:

nou het was weer erg leuk om te lezen wat je al niet meemaakt !maarre wordt er nog aan vrijwilligerswerk gedaan of ga je nog verder de jungle in,in ieder geval véél plezier daar en jammer dat het van die foto´s niet lukt;we hadden wel graag die olifant zien rennen door de struiken

groeten

• 12 Augustus 2011 - 10:36

Lydia:

Hoi jacqueline,

Ik denk dat ik volgend jaar ook maar vrijwilligerswerk in Nepal gaat doen, dan beleef je tenminste wat.

Veel plezier nog.

Lydia